Hej!

"Människor lever så kort tid, vi är ganska betydelselösa och det är just det som gör att det mesta kan bli så betydelsefullt. " Laleh

04 november 2005

Slutkongressat

Är hemma! Äntligen! Skoja att man får hemlängtan efter en vecka i exil. Är enligt avtal ledig idag men sitter hemma i soffan och jobbar. Har insvept i morgonrock bullat upp med filt och saffranste. I bakgrunden rullar SVT24:s sändningar från kongressen. Snacka om att vara besatt. Kongressfesten blev så rolig! Den inleddes ju i och för sig högst ledsamt med att Sodexhos stackars personal fick servera en oätlig varmrätt. Någon slags senig steg, kall sås och grönsaker så nära frystemperatur att det ilade i tänderna. Men sen kom Nanne och Christer Lindarw. Nannes energi är helt osannolik. Och Christer var så vacker (Bodström ligger i lä). Ni har sett bilderna så det här är old news. Vid tonartshöjningen av Dolce Vita hände något tragiskt. Jag stod framme vid scen och skrålade - rösten sprack. Den försvann. Och den hittades någongång vid inledningen av tågfärden hem. Jag var helt off. Tänk att bli utskälld av en kopierande skåning utan att kunna försvara sig? Att gå på efterfest med världen trevligaste människor utan att kunna surra. Helena och Johanna förklarade dock glatt att jag blev mycket snällare när jag var tyst. Kongressens mest progressiva beslut? Jo, jag och Helena skrev en motion till partikongressen. Att-sats sex som lyder som följer 6) att det socialdemokratiska partiet verkar för att det inte krävs en viss tids medborgarskap för att bli minister i en svensk regering, har nu skickats till s-gruppen i den parlamentariska utredningen. Yeah. Eller nåt. Nej nu måste jag gå på en långpromenad. Krasslig kropp stoppar träning, men jag måste pigga upp mig med lite luft.